sa-taan-tii naa-bpra-tap-jai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Michael Heer - WaarBenJij.nu sa-taan-tii naa-bpra-tap-jai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Michael Heer - WaarBenJij.nu

sa-taan-tii naa-bpra-tap-jai

Door: mikey

Blijf op de hoogte en volg Michael

29 December 2007 | Thailand, Bangkok

... fijne kerst gevierd, met de nodige kadootjes, lekker eten en samen zijn met dierbare mensen. De kerst is mij compleet ontgaan en dat is wel zo fijn. Ik moest afscheid nemen van Ruud, hij ging na 3 weken weer richting NL om met zijn dochter kerst te vieren. En dat afscheid viel best zwaar. :-( Bangkok city, met 2 verschillende taxi's scheiden onze wegen na 3 super weken, vol indrukken en belevenissen. En terwijl mijn taxi stuurt richting Khao San voel ik me toch wel wat verdrietig. Een hechte vriendschap, het went zo snel om samen te reizen, en enkel plezier ...nu moet ik het weer alleen doen. Ik vind achter Khao San een simpel guesthouse en betrek mijn stekkie. Wat tijd om op mezelf te komen en na 3 weken pak ik weer eens een
boek en schrijf er op los. Bel mijn lieve oudertjes om ze een fijne kerst te
wensen, maar santaclaus zitten tussen de lijn wat een flinke vertraging geeft.
Maarre wat hebben we nou allemaal uitgespookt de afgelopen tijd... :-o
De dag na de verjaardag van de koning pakken we vroeg de bus naar Pattaya.
We hebben er veel over gehoord en willen dat zelf wel eens zien. Amper 3 uurtjes en we checken in in een klein guest house. Nemen enkele kamer met groot bed en de dame kijkt verbaasd. En de thaise dames dan? Daar komen wij niet voor zeggen we en ze gaat bijna door haar knieen van het lachen... huh?! Het is middag, en Pattaya ziet er uit als grote badplaats. De kuststrook is erg smal dus nemen tuk tuk naar ander deel. Daar ploffen we op rustig stukje in een stoel en slapen wat, zwemmen wat.. Het wordt schemerig als we weer wat actiever worden en pakken een sieamtaew ofzo iets...open wagen... terug naar het guesthouse. En wat schetst onze verbazing, overal vrouwen, schreeuwend, gillend, reikend om ons een bar in te trekken. Wat is dit? We vluchten onze kamer in en duiken onder het bed tot de volgende dag...ok, das niet helemaal waar, kleden ons om en eten wat in restaurant om de hoek. Daarna lopen we
de verschillende soi's (straten) af waar het barst van de lady en gogo bars. 5000
schijnen er te zijn. Het is niet te geloven, de mooiste thaise vrouwen in de
kan wel zeggen lekkerste kleding plukken aan je.. Wat is dit? We worden er
zenuwachtig van en lopen door naar de walking street.. Daar wordt het nog
een stapje gekker, een en al bar.. En hoe werkt dat dan. Tja, je gaat
zitten, ziet een leuke dame, betaald haar een drankje, geeft de bar 300 Bath
en dan mag je haar meenemen. En dan voor 1000 tot 2000 Bath blijft ze een
nacht bij je...of langer als je wilt.. Het stikt hier dus ook van de mannen
op leeftijd...of zal ik zeggen oude mannen met de mooiste jonge dametjes
waarvan ik van sommige de leeftijd niet eens wil weten. We zetten het op een
lopen en zoeken naar een disco, dat is misschien wat rustiger. We belanden
in Toni's. Leuke tent, waar elk uur ongeveer dezelfde nummers worden
afgespeeld. Al snel toch weer dames om ons heen. Blijkt dat de dames
die 'vrij' zijn hier uit gaan. tja.. Er volgen wat gesprekken en de andere
kant van dit hele circus komt toch ook naar boven. Enfin, we leren 2 meiden
kennen en die willen met ons mee... tja..ehh, Ruud en ik betalen nooit... :-)
maar dat hoeft ook niet want we schijnen wel in de smaak te vallen.. Wat is
dat hier. We sturen ze naar huis en pfoehh ze zijn behoorlijk gepikeerd, wij konden er wel om lachen toch Ruud. :-D De volgende 2 dagen is een herhaling en we besluiten dat we hier weg moeten. De schaduw kant raakt me ook, spreek met hoop meiden en ze komen overal vandaan met de meest intrigerende verhalen. Ik ben naief en gevoelig en dit is linke soep voor mij. Man verongelukt, kinderen, man die vreemd ging (butterfly noemen ze dat hier). man die verslaafd was en een meisje Lilly, 28, die een flinke indruk op me maakt, kind van Engelsman die later getrouwd bleek te zijn en haar alleen heeft gelaten. Bijstand kennen ze hier niet dus terug het circuit in. Ik ga de gesprekken over hun werk ook niet uit de weg. Sommige praten er niet over, zij wel en het is bizar te zien dat al die 10000den vrouwen hun lichaam verkopen voor geld, voor leven van hun en de kids, de familie in een arm deel van thailand... Lilly en ik kletsen een flink gat in de nacht en ook zij wil mee. Bij me blijven, praten en lachen want dat maakt ze niet vaak mee. We brengen wat tijd door maar dan taai ik af, dit raakt me te diep.. De dag erna nemen we zelfs een mani en pedi cure op het strand, onze nageltjes gelakt.. :-p kwamen we niet onderuit en na de travestie show met handen onder de tafel is het tijd om af te taaien hier..Blij als we in de taxi zitten naar het vliegveld in Bangkok. Interne vluchten oude vliegveld? dus niet voor Air Asia, en met de grootste taxi malloot die ik ooit ontmoet heb vliegen we zowat over de highway naar het andere vliegveld. De reis gaat naar Krabi. Na dik uurtje vliegen landen we
van zonovergoten weer in Pattaya in Krabi waar het met bakken uit de lucht komt.. Nemen guesthouse, rustig hier. Wat barretjes af en pooltje leggen. Het is rustig daar en eigenlijk zou je wat mooie stranden moeten aandoen in de omgeving daar... We vinden dat wat meer voor de stelletjes en pakken dus onze spullen om de boot te nemen naar Koh Lanta. We zitten/hangen wat versuft aan het dek om niet in de gaten te hebben dat we in het vroege ochtendzonnetje goed worden gefopt en als 2 tomaatjes Koh Lanta aandoen. Aan de kade staan ze te springen om je ergens te stallen dus laten ons leiden door de informatie en off course..the magic word cheap. Belanden in rustig resort in houten huisje. Als Ruud in het midden van het huisje springt ga ik als wip omhoog en alle deuren van het huisje open.. helemaal bug vrij dus..not, en dat blijkt al snel als Ruud zijn eerste ontmoeting heeft met madame kakkerlak. Het 2 persoonsbed wordt wel steeds kleiner.... :-o We verblijven 2 dagen op dit relaxte eiland. Lijkt wel zweedse kolonie... Genieten van strand, zee, zon, massage met ondergaande zon in zee voor je, heerlijk relaxt. Ruud doet dagje olifanten terwijl ik met scooter op en neer dender om ticket info in te winnen, weblog te updaten en te zien hoe snel dat saldo van de bank keldert..om maar niet van de aandelen te spreken...pfff. Het nachtleven is niet zo spannend, weten wel een bar te vinden waar het gezellig is.
Ondanks dat het vakantie is proberen we toch soort van planning te maken, wat eiland hoppen lijkt ons het leukst. Van Koh Lanta nemen we de boot naar Phuket. Wisten niet dat het zo een groot eiland was met tal van stranden...dus waar gaan we heen.. Belanden eerst in Phuket town, maar dit is ons te rustig. Pakken de lokale bus (25B ipv 350B taxi) naar Karon beach. Wandelen in de hitte naar soort van bungalow iets, maar dit blijkt een verlaten bouwval. Kwam mike achter toen ie pas binnen in huisje stond... En wow, wat een witte mooie fijne zandstranden. Het kraakt onder je voetjes. Tas in hoek en liggen dus.. Kan het niet laten om eens goed om me heen te kijken of ik wat van de tsunami zie die hier heeft huisgehouden, maar zie er eigenlijk niets van, 3 jaar later en kan geen spoor vinden, ook niet in Patong en Kata beach, nu ik er zo tijdens het schrijven over nadenken heb ik er ook geen locals over gesproken. Ook hier blijven we 2 dagjes, de avonden vullen we met wat poolen, borreltje en lachen met de thaise dames, want die zijn hier ook weer flink aanwezig. We hebben inmiddels in de gaten hoe we ze kunnen herkennen. Als ze een handtas hebben groter dan 1/10 hun zelf, dan is tie gevuld om niet thuis te slapen dus weet je hoe laat het is..... Dus als we in NL zo een tas zien en je ziet ons lachen..je weet waarom nu.. We bezoeken ook avondje Kata, flink toeristisch als de rest, doen potje midgetgolf in dinosaurus complex...aarghh die Ruud is echt goed in alles, dat ja, poolen en ook midgetgolf laat ie niks van me heel. Bezoeken rock cafe waar 4 thaise gasten met lang haar westerse rock nummers staan te spelen en verbazingwekkend hoe goed.
Dagje later vervolgen we onze reis wel een kwartier met de taxi, we verhuizen naar Patong Beach. Dit schijnt het party deel te zijn en dat willen we dus wel eens zien. Het is in ieder geval het toeristische van allen, overal shops, en de burger king op de hoek, dus dan weet je het wel. De avond bezoeken we een travestie show Simon genaamd. In mooi theater en professioneel van opzet. Leuk om te zien, vervolgens tuk tuk naar de party straat...en wat schetst onze verbazing...alles is donker, geen muziek, de open lucht barren zijn dicht. Onze schrik wordt al snel bevestigd. Er zijn verkiezingen in Thailand, 2 dagen en dan wordt alles droog gelegd. En thai denkt, geen alcohol geen feest dus alles is dicht. Boinggg!! :-( 2 dagen Patong en 2 dagen dus alles dicht. Van groot verdriet en met rood doorlopen ogen zoeken we ons heil in een poolcentrum dat we toevallig zien. Al snel raken we in wedstrijd pool verwikkeld met 2 thaise meiden, Nittaya en Kook. Pittige dames en tja die doet me wel aan iemand denken.. Ze zijn vrij..tja wie niet vanavond.. Hoop humor en na de nodige colatjes vragen ze of ze de dag erna ons het eiland met de scooter mogen laten zien.... uhhh kost dat dan? wel 500B voor het huren van 2 scooters. Ruud zijn calculatortje erbij..das te overzien. Dag erop tuffen we erop los en omdat ik achterop bij 40 kilo thais poppetje me toch niet zo op mijn gemak voel neem ik het stuur snel over. Ruudje niet, die laat zich graag rijden :-p We zien wat mooie spots met prachtige uitzichten over zee, strand en eilandjes. Eten wat stokjes bij kraampjes met kipdingen. kip vel, ja, kip vleugel ja, kip hart..ehh nee dank u.. En hoe gezellig ook, de dag erna is het echt vroeg, 7u met de taxi naar het vliegveld. Met propellor toestel, ATR heten die dingen trouwens, vliegen we in uurtje nar Koh Sumui. Leuk gezellig knus vliegveld. Laten ons weer eens verleiden door iemand die wel wat weet en belanden in Hat Chaweng in eenvoudig resort aan het strand. Twin bed weer eens. S'avonds ontmoeten we een oud collega van Ruud en vrienden van hem. Doen biertje en hij laat ons wat leuke plekken zien. Bezoeken disco en wow, dit is heel westers, tijd niet zoveel westerse mensen bij elkaar gezien en wat een zatlappen. ehh doen beetje mee en de volgende dag willen we vroeg op maar mislukt totaal. Willen naar Koh Phangan, is vanavond Half moon party, geluk is aan onze zijde, half wakker wandelen we zo met tas van receptie in busje om vervolgens op boot te belanden die ons in half uurtje op eiland dropt, om ons te laten verleiden resortje te nemen en 2 uurtjes later liggen we aan zwembad op ander eiland lekker in het zonnetje te snurken. Tegen middernacht laten we ons door racende tuktuk, wel verkoelend, droppen in een bos...waar de half moon party is. De trance beat komt ons tegemoet en dansen er op los. Maar we komen toch niet helemaal in het feest, het is warm midden in het bos en veel dronken farang (bleekscheet). Iedereen zit hier aan de buckets, emmertje met alcohol, bijvoorbeeld whiskey met ijs en soda, en tja die hakken er flink in. Wij zijn oh zo verstandig, voor t eerst, aan het water omdat we leeglopen van het zweten. Het duurt tot 10uur in de ochtend maar langer dan 3 uur houden we het niet uit. Dagje erna best fit en pakken scooter om eiland rond te toeren. Bezoeken een view point, 200m flink steil omhoog, dus das zweten voor die jochies maar het uitzicht mag er zijn. Rijden naar ander deel Koh Phangan om in Bar Amsterdam op berg te loungen en genieten van ondergaande zon. Wat een uitzicht en een rust.
Er volgt een kort nachtje want 07:00u worden we opgehaald en op een luxe catamaran gezet om met 200 man en flinke snelheid over zee naar Koh Tao te varen. Weer laten we ons stallen in goedkoop resort einde van het eiland in tussen de rotsen gebouwde houten huisjes. Huren weer een scooter en met een doorsnede van km of 7 zo aan de andere kant van het eiland. Turen wat over de mooie hot spots, fruit shakeje, helemaal verslaafd aan geraakt..weet wel wat het eerste is wat ik ga kopen als ik in NL ben... pooltje, hapje eten. Weer een travestie show...wat wil je, er zijn er ook zooooveeel... :-~ Dag erna staat duiken op het programma. Met vriendelijke en totaal rust uitstralende (gelukkig) franse gids hijsen we ons in de bepakking en laten ons droppen op strandje voor eilandje. Beginnen met basis en al snel wordt het duidelijk. Onze talenten liggen op een ander vlak. Het onder water ademhalen gaat nog wel, mondstukje uit, weer in en klaren gaat ook, maar bril laten vollopen en via neus weer laten leeglopen resulteert in geproest van zeewater in onze longetjes, en doorspoelde neus van het zoute water. Prutsen wat en na tijdje dalen we af tot 12 meter. Water is helder, veel vissen en mooi om het onder water leven te zien. Maar om nou te zeggen dat ik er totaal van geniet. Ik adem oppervlakkig, als soort van halfvolle waterfles stijg ik steeds en daal ik weer.. ben te gefocust met het ademen. held! 2e duik doen we maar niet, beetje snorkelen en bakken op het bovendek. En uitgeblust dat we zijn van die 3kwartiertjes ademhalen.
Volgend dagje nemen we de boot terug naar Koh Sumui, inmiddels bekend en nemen hotel ander deel van Chaweng. Huren scooter en rijden de kust strook af, verkoelend het windje. fruit shakeje erbij.. genieten. De avond belanden we in disco en alhoewel Ruudje snel pleite is.. haha, o ja met zijn massage dame van die middag.. beland ik..eh
hh met wat andere dames, in een gave half open trance tent Solo waar ik eens meedoe aan een whisky bucket. Snel weer aan de water anders vind ik mijn hotel niet meer. Dag erna pakken we scooter andere kant op. Sumui is groot dus rondrijden in dag lukt niet. Willen naar Monkey show maar de borden...belanden ergens aan de kust, komen er achter waar we zijn en vinden alsnog de weg terug naar de monkeys voor de late middag voorstelling. Verschillende soorten aapjes in kleine hokjes. T is best zielig. Ze doen wat kunstjes voor het 10tallig publiek, zoals op de foto met Ruud, basketbal, gitaar spelen, knopen losmaken, getallen herkennen en kokosnoot uit de boom schoppen. De begeleiders gaan liefdevol met de aapjes om. Lief om te zien hoe ze thaise gesprekken met ze voeren om daarna de opdrachten voor ze te doen. We eten wat vreemde, nog niet geevenaarde dingen in een stalletje...en de avond vertoeven we rustig loungend aan het strand. Weer verkiezingen dus alles ligt plat.
En das goed want de taxi staat om 04:30u voor ons neus om ons naar het vliegveld te brengen. Om 8uur zijn we weer in Bangkok stad waar we deze keer een hotel nemen in wijk Sukhumvit. S'avonds gaan we naar de Suan Lum night bazaar om Ruud zijn tas te vullen met leuke dingen. Ma, als jij dit zou zien zou je een zeecontainer afroepen of hier gaan wonen, wat een handel en wat een overvloed aan spullen. Enof het handelen is, start onderhandelen bij de helft wat zij bieden...
En dan, ons laatste dagje samen, halen Ruud zijn pak op, zo zakenmannetje, staat hem goed, bezoeken wat verschillende soi's. S'avonds gaan we naar een mega gebouw op silom road, geen idee meer hoe het heet, waar we op de top van de skyline genieten over Bangkok om vervolgens in taxi te belanden naar disco The Embassador, onder een hotel, waar een groep thai covers staat te spelen en zelfs Bohemian Rhapsody van Queen en het klinkt echt goed. Maarre, Ruud, waar was jij nou plots...verhuisd naar Soi 8 ofzo...haha...alsof ik de onschuldige in dit verhaal ben.... :-D
De dag erna ons laatste gezamenlijke ontbijtje waarna we afscheid van elkaar nemen. Indrukwekkende weken en enorm van genoten.. Ondertussen nieuw ticket geregeld.. pff echt platzak van geworden.. en wat info aan het opdoen waar ik in deze megastad oud en nieuw ga vieren..
Ik wens jullie allemaal een super uiteinde, met de nodige kurken en knallers uiteraard. En de allerbeste wensen, met uitdagingen, uitkomende verlangens en dromen voor het nieuwe jaar.
liefs mike

  • 31 December 2007 - 16:42

    Dick:

    mike en ruud alvat de beste wensen en mijn verjaardag hou ik op donderdag kijk maar of je in de buurt bent.fijne jaarwisseling van familie rietveld.

  • 31 December 2007 - 17:05

    Zusje:

    Hallo lieve grote broer!
    Bij jou is het nieuwe jaar inmiddels begonnen. Ik hoop dat je dit op een voor jou onvergetelijke manier aan het vieren bent.
    Ik wens je alle geluk van de wereld toe voor 2008 en may all your dreams come true! Je start het jaar in ieder geval met een ongelovelijke ervaring in je tas rijker en het avontuur duurt nog even voort. Geiet, geniet, geniet en verwonder......
    Dikke kussie van je zussie!!!!

  • 01 Januari 2008 - 14:32

    Fiona:

    Een heel gelukkig en liefdevol 2008!!
    X

  • 01 Januari 2008 - 16:52

    Arno:

    He Mikey,

    De allerbeste wensen voor 2008.

    Groeten, Arno, Sonja, Noa & Evie

  • 02 Januari 2008 - 15:58

    Jaap,truus En Edwin:

    wij genieten van al je verhalen.het zou ook een sprookje kunnen zijn? maar van ons drieen de allerbeste wensen voor 2008. geniet van alles zolang het nog kan.

  • 02 Januari 2008 - 21:25

    Pim En Kim:

    Hallo buurman

    Allereerst de beste wensen voor 2008!!
    Zo te zien gaat alles goed daarzo bij jou. Via je hyves zijn we op je prachtige site beland. Heb niet alles gelezen, ik denk dat ik daarvoor een snipperdag nodig heb. Met je huis gaat het naar mijn weten erg goed. Er komt regelmatig een schoonmaakploeg om daar orde op zaken te stellen. Ik kan je een nieuwtje meedelen: over ongeveer een half jaartje woont er een kersvers echtpaar op nummer 35.

    Nog heel veel plezier daar!!!

    groeten Pim en Kim

  • 03 Januari 2008 - 12:39

    Natiepatie:

    He lieve Mike,

    All the best wishes for 2008!!! Geniet nog van je reis zolang het kan.

    Liefs Natalie, Ricardo en Duncan.

  • 04 Januari 2008 - 10:06

    Ellen :

    Hey Mikey,

    De allerbeste wensen voor 2008. Dat je nog veel mag zien van de wereld in goede gezondheid!

    Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michael

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 35436

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 01 April 2016

dive into new zealand

22 November 2011 - 04 Januari 2012

Brazilie

Landen bezocht: