deixando a família eo início da turnê - Reisverslag uit Olinda, Brazilië van Michael Heer - WaarBenJij.nu deixando a família eo início da turnê - Reisverslag uit Olinda, Brazilië van Michael Heer - WaarBenJij.nu

deixando a família eo início da turnê

Door: mikey

Blijf op de hoogte en volg Michael

07 December 2011 | Brazilië, Olinda

Queridos dias. Terwijl de familie van Kim op het moment van schrijven in het vliegtuig op weg is naar het mooie winterse kikkerland, zijn wij begonnen aan de rondreis. De afgelopen week stond in het teken van genieten van al het moois dat de braziliaanse stranden te bieden hebben. Een paar dagen boarden op de golven, lui liggen op het fijne zand, dolfijnen spotten, kokosnoten drinken, lezen en gezellig samenzijn met de familie van Kim.
We zijn in een ecologisch park geweest. We hebben ons laten vertellen dat de noordkust vroeger een en al bos was...en daar is nu weinig meer van over. Een stukje is aan de rand van Pipa opgekocht en hier hebben we door de dichte bebossing gewandeld en genoten van het mooie uitzicht over de zee en de schildpadden die af en toe een kijkje kwamen nemen. Voor Kim een grote uitdaging met al het beweeglijke dat daar rond zou kunnen lopen. Het bleef gelukkig beperkt tot een gespannen lijfie. Je merkt hier gelukkig aandacht voor de natuur. Het woord ecologisch is al aanwezig en zo zijn er geen speedboten en bepaalde regels om de dolfijnen en schildpadden te beschermen. Helaas zie je wel overal vuil langs de weg en ook de plastic berg is overal langs de kant aanwezig. Eergister zijn we met z´n allen in 3 buggy´s een zuidelijke tour gaan volgen. Over de mooie uitgestrekte stranden, waar soms kilometers niemand te vinden is, door een park en door dorpjes. Super om een beeld te krijgen van de uitgestrektheid hier en hoe de mensen leven. En de puurheid van de kust, nergens grote parkeerplaatsen met betaalautomaten of hoge gebouwen. We bezochten ook een cocacola meer, met de kleur van ... We kregen ook te maken met een stukje natuur vanuit een ander beeld. We zagen een hele zwerm gieren en op een stuk strand tientallen bij elkaar en wachtend in een rij in een duin. Er was een dolfijn aangespoeld en deze werd zonder bereiding ontleed.
En vanochtend was het dan zover. Na afscheid van de familie stapten we in de lokale bus in de richting van een nieuwe bestemming. We zijn er achter gekomen dat het bewegen in de dit land niet zo eenvoudig is en de nodige uurtjes landkaart bestuderen en internetcafe´s gekost heeft. Met dank aan de oom van Kim hebben we een binnenlands ticket kunnen regelen naar de watervallen van Foz de Iguacu. Vandaag zijn we met de bus naar Olinda gereisd. Over de tweebaans highway langs veel groen, glooiend landschap en af en toe kleine dorpjes, of wat eigenlijk geen dorpje te noemen is. Olinda is een oud dorp of inmiddels stad (novo Olinda). Hier te komen was al een flinke uitdaging, het niet spreken van de taal maakt het moeilijk. Op het busstation in Natal stonden we beide minuten glazig te kijken naar de dame achter de counter hoe we nu in Olinda moesten komen en zelfs hoe lang de reis zou duren, het bleef gokken. In de bus kregen we hulp van notabene een Amerikaan waarmee we stuk voor het einde uit de bus zijn gestapt en met de taxi een pousada hebben gezocht. We verblijven in een mooi oud koloniaal hostel, omgeven door antiek en kunnen genieten van een krakend bed. O ja, Mike heeft zijn telefoon vergeten in Pipa en heeft nu een persoonlijke assistente in Den Haag, dus niet rechtstreeks meer bereikbaar.

Saudações doce Kim en Mike

• 09 December 2011 - 00:25

Alfred Bouts:

Hallo geliefden!
    Hoe is ´t in Olinda...? Ben benieuwd wanneer jullie verder afzakken om uiteindelijk in Salvador aan te komen...

Lies belde ons vanavond vanuit een guur, stormachtig en regenachtig Nederland. Iedereen van de Pipa club heeft al heimwee...

Houd ons op de hoogte!
    Liefs van alfred & Khushi

• 11 December 2011 - 12:40

Pa En Ma:

Hallo Michael en Kim,

Sorry dat wij nu pas reageren, maar wij hebben het nogal druk op dit moment. Ma is elk weekend druk met de snuffelmarkten.
    Bedankt voor de reisverslagen en de leuke foto's. Sinterklaas is voorbij, nu op naar de kerstdagen. Het weer is nogal wisselvallig in Nederland, nog geen echte winter. Wij wensen jullie nog een hele fijne vakantie toe.
    Veel liefs Pa en Ma.

• 11 December 2011 - 13:07

Marco En Andrea:

hoi mike en kim.

alles goed daar hier ook.
    lekker weer daar hier rot weer maar
    goed er komen weer gezellige dagen aan.
    maak er een mooie reis van en geniet lekker.
    zie jullie snel weer.

gr,marco en andrea

• 11 December 2011 - 21:03

Annelies Bouts:

Wat een leuke beschrijving van onze en jullie reis! A.s. dinsdag is het al weer een week geleden dat we afscheid van elkaar hebben genomen! Neem aan dat jullie niet meer in Olinda zitten. Jos en ik hebben 'De Wereld Bosatlas' erbij genomen om te zien hoe jullie precies reizen! Hebben jullie nog iets vernomen van de nekkramp-epidemie?
    Wensen jullie tweetjes heel veel genieten!
    Liefs, Jos en Annelies

• 12 December 2011 - 21:42

Arie En Samantha:

he jongens! leuk joh om weer op de hoogte te zijn van je verrichtingen Mikey alleen nu heb je een metgezel daar haha. Toch veel leuker om met zn 2 te doen, maak je samen al deze spannende avonturen mee! In ieder geval wederom leuk geschreven en kreeg even een deja vu van iets van 3 jaar terug..... mmm, alleen stukkie aan de andere kant vd wereld als ik me niet vergis. Als ik het goed begrijp hebben jullie nu de familie weer gedag gezegd en samen verder trekken (zonder telefoon maar ach, veer relaxter joh zonder dat rotding). Oh ja, die foto's kunnen we niet openen (althans, ikke niet maar zal het morgen aan samant vragen, die ligt nu met dr ogen dicht op de bank, zo saai ben ik nou ;-). Nou Kim en Mike, superleuk dat jullie dit doen en mogen meemaken, have fun en bovenal, kom weer heelhuids thuis he.
    Saludos de Holanda, un beso nuestros (weliswaar spaans maar kunnen ze best wel daar hoor). Massel, aart en taat

• 14 December 2011 - 13:54

Hedda:

Hee lieve allebei,
    Klinkt allemaal goed, houden zo!
    Hier ook alles goed. Vanuit de bedjes klinkt 's ochtends 'oh denneboom', dus dan weet je gelijk in welke sferen we verkeren.
    Kim, ik mis je hoor, het is zo saai alleen op het plein....
    Geniet lekker en misschien toch nog maar wat langer blijven: sinds gisteren zitten we officieel in een economische recessie.....niet dat het nog iets uitmaakt voor sommigen van jullie...
    dikke kus, Hedda