baos-vindas - Reisverslag uit Pipa, Brazilië van Michael Heer - WaarBenJij.nu baos-vindas - Reisverslag uit Pipa, Brazilië van Michael Heer - WaarBenJij.nu

baos-vindas

Door: mikey

Blijf op de hoogte en volg Michael

28 November 2011 | Brazilië, Pipa

boas-vindas Brazil.
Zoo dan... we zijn al weer bijna een week in Brazilie!! En wat is het heerlijk om weer even weg te zijn. Ik heb de looks van de site maar op azie gelaten. brazil niet echt veel keuze..behalve een senhora in roupas escassas. We vlogen met arke-fly..had me niet echt beziggehouden met de voorbereidingen. Bij Arke-fly krijg ik toch wel een turkije en lloret de mar gevoel, en tja, wat blijkt, we vliegen met een wat kleinere boeing en deze haalt het niet in 1 keer, dus landen op de winderige kaap verdische eilanden om bij te tanken. Dat zijn nog eens landingen en gas geven bij het opstijgen. Anyway, ondanks maar een vertraging van een half uur in ons mistige kikerlandje
na 12 uurtjes geland in Natal, uitstappen in tempie van +25, 2 uurtjes in een bijzondere rit naar Pipa. Snelwegen met drempels, gaten en zagen zelfs iemand langs de kant liggen door de kleine dorpjes scheurend om uit te komen in villas da Pipa. Pipa is een oud vissersdorpje dat jaar of 70 geleden door surfers is ontdekt. nog niet zo toeristisch en rustig sfeertje. Eerste dagen gevuld met zwemmen, caiparinha´s en lezen. Vervolgens dagje naar Tibau de sol geweest. leuk dorpje dat 100 jaar geleden getroffen is door vloed en daardoor in tweeen gesplitst is
en er een mangrove is ontstaan. Met de kajak en gunstig getij hier doorheen peddelen en genieten van de rust, natuur en mooie uitzichten.
Door de bossen door en de talloze krabbetjes in de bomen in afwachtende vluchtstand te zien. Vanuit het grote meer de zon onder zien gaan en flink peddelen tegen de stroming in om tegen het donker weer terug te zijn.
Gister op strand donfinjos geweest. Als het eb wordt langs de verschillende baaitjes lopen waarna je uitkomt op een baai met fijn zandstrand. Je bent nog niet neergestreken in je strandstoel, factor 50 en kokosnoot met rietje of je ziet de dolfijnen in de golven springen. Wat een mooi gezicht
en bijzonder gevoel geeft het ze te zien rondzwemmen en springen.
Vandaag Mike de dag gevuld met een sessie meditatie en deeksha sessie, samen met oom van Kim en Kim met een lekker boek tussen de buien door op de ligstoel.
We dienen helaas toch al van alles te regelen om na volgende week de vakantie voort te gaan zetten. Bereikbaarheid, afstanden, morgelijkheden, drukke seizoen dat eraan komt ontkomen we er niet aan dingen te gaan plannen..Met de plattegrond en boek keuzes gaan maken welke steden we willen gaan aan doen en puzzelen hoe daar te komen en als het kan voor redelijke prijzen van A naar B te komen.
Maar eerst een paar dagen aan het strand hangen, surf boarden en misschien wel kite surf avontuur.

• 29 November 2011 - 09:31

Ruud:

Klinkt heel relaxed daar allemaal!!! Geniet ervan...

• 30 November 2011 - 18:31

Fam. Rietveld:

Even tussen het koken door. Heb je al een kapper gevonden? Even voor het sinterklaas gevoel, Mike ga maar gauw naar de kapper voor een korte kop, want dan kan het gauw weer groeien want die 6 weken zitten er zo weer op.
    groetjes sint en piet