kia ora - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Michael Heer - WaarBenJij.nu kia ora - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Michael Heer - WaarBenJij.nu

kia ora

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg Michael

11 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

En dan een stukje over het groepsavontuur dat we beleven in nieuw zeeland. Wat een vlucht 20000 km verder, via Hong Kong en Auckland. We landen op Christchurch, regelen 3 grote auto's en proppen ze vol met bagage, eten en de 16 mooie mensen waar we mee zijn. Op naar Kaikoura.
Bij het vallen van de avond arriveren op een doc camping. In het donker de tent opzetten, soepie en pitten.
De volgende dag 8;30 zijn we in kaikouri. briefing en hup de boot op richting open zee. We gaan met dolfijnen zwemmen. Ik heb er eigenlijk geen voorstelling van. We zien een school en met wetsuit en al hup de zee in. Woeh fris, even wennen. Er zijn er tientallen, Ze komen langs, draaien rondjes om me heen. een snelheid, een souplesse en beweeglijkheid. Wat gaaf. Ik draai rondjes mee en merk dat er een bij me blijft, we maken oog contact en ik hoor geluidjes. Het raakt me.Wat een bijzonder contact. We doen 4 duiken en alle keren verbaas ik me over het mooie contact en de uitwisseling die er ontstaat. Met een heb ik een langer contact, deze komt een aantal malen terug en ik herken hem of haar aan de littekens op zijn staart. Wat voor band hebben we met deze dieren en ik realiseer me dat we ergens het contact behoorlijk zijn kwijtgeraakt. De volgende dag herhalen we dit mooie avontuur, echter de ervaring is totaal anders. Ze blijken geen aandacht voor ons maar lijken een doel te hebben.. En daar komen we achter. We spotten een orca vrouwtje met kind. En even later komt de vader erbij.Wat een indrukwekkende beesten.Ze zwemmen langs de boot en worden begeleid door tientallen springende en meezwemmende dolfijnen. Ontroerend aanschouw ik dit wonderlijke spel. We mogen de zee niet in. later maken we nog een duik met een school maar de energie en uitwisseling is anders, bij beide.
Dit wordt gevolgd door een dag op een andere boot en gaan we een walvis spotten. 1 keer per 45 min komen ze boven om zich van zuurstof te voorzien. We zien een deel van het lijf en de blazende fontijn. Dan na 10 minuten duikt ze en zien we de staar. Ik heb er een dubbel gevoel bj. Mooi om een keer te zien maar met een aantal boten en zelfs helikopter helemaal niets voor zo een bijzonder element. Elke keer als je lucht komt halen word je bekeken. Ik zou wegwezen...
We zitten op prachtige camping of the road, met beneden een rivier. Ik maak met Delillah een vuur als de avond valt en we houden daar een uitwiseeling over de ervaringen.
Volgende dag gaan we richting Castle Hill. Bij het aankomen ervaren we de bijzondere energie al. Een berg met tal van stenen. Simon die met ons meereist begroet de beschermers van deze plek met zijn fluit.
De volgende dag gaan we hier verblijven. Doel, wandel rond en voel waar je connectie mee hebt en je tot aangetrokken voelt. Dat heb ik al snel in de gaten. Een van de stenen helemaal achter op de berg. Ik loop op mijn gemak en ben me bewust van de verschillende gevoelens die ik ervaar. Aangekomen bij de steen verblijf ik er een tijdje en ervaar wat dingen die ik hier maar niet beschrijf.
De dag erna gaan we bij Berry <>langs. hij woont aan de voet van de berg en heeft verschillende boeken geschreven over deze energie plek. Super dat hij op zijn leeftijd ons een uurtje wil ontvangen. Hij neemt ons mee in een mooi stuk mystiek van deze plek.

oeps.. dien internet al te verlaten.. later verder